Link został przesłany na podany adres email.

Nie powiodło nam się wysłanie linku mailem. Prosimy o sprawdzenie Państwa poczty email.

Frequently Asked Questions – FAQ

Często Zadawane Pytania

Aktualizacje i subwersje

Jak mogę uzyskać aktualizację oprogramowania?

Aktualizację oprogramowania można przeprowadzić w dowolnie wybranym momencie poprzez Osobisty Instalator Fine. Abonenci Programu Obsługi Fine uzyskują wówczas najnowszą, dostępną wersję oprogramowania, pozostali Użytkownicy uzyskują najnowszą dostępną subwersję wersji, którą kupili.

Jak mogę stworzyć instalację off-line mojego oprogramowania?

Mogą Państwo samodzielnie stworzyć pakiet instalacyjny do wykorzystania na komputerach nie podłączonych do internetu korzystając z poniższej instrukcji:

1/ Z naszej strony internetowej pobierz i uruchom Osobisty Instalator Fine.
2/ Po uruchomieniu instalacji, w pierwszym oknie, należy wybrać w lewym dolnym rogu opcję “Zaawansowane”



3/ Wybierz "Utwórz pakiet instalacyjny", wybierz folder docelowy, i kliknij przycisk “OK”.



4/ Wybierz aplikacje, które chcesz dodać do pakietu instalacyjnego.



5/ Pełny pakiet instalacyjny został utworzony i znajduje się w wybranym folderze. Mogą Państwo nagrać płytę instalacyjną CD, a następnie uruchomić ją poprzez kliknięcie ikony FineSetup.



Jednorazowa Aktualizacja

Posiadam starszą wersję oprogramowania GEO5 (FIN EC). Jak mogę uzyskać najnowszą wersję?

Abonenci Programu Obsługi Fine mogą uzyskać najnowszą wersję oprogramowania bezpłatnie. Pozostali Użytkownicy muszą wykupić Jednorazową Aktualizację.

Co uzyskam wykupując Jednorazową Aktualizację?

Najnowszą, wydaną wersję orpgramowania GEO5 (FIN EC) oraz wszystkie wydane subwersje tej wersji.

Posiadam wersję 16 programów GEO5. Chciałbym/chciałabym uzyskać najnowszą wersję oprogramowania. Jaki będzie koszt Jednorazowej Aktualizacji, jeśli obecnie w sprzedaży dostępna jest wersja 19?

Koszt Jednorazowej Aktualizacji wynosi 10% kosztu wszystkich posiadanych licencji (programów) za każdą wydaną wersję po wersji posiadanej przez Użytkownika. Maksymalny koszt Jednorazowej Aktualizacji jest jednak ograniczony do 50% kosztu licencji.

W takim przypadku, koszt Jednorazowej Aktualizacji Państwa oprogramowania od wersji 16 do 19 wyniesie 30% kosztu posiadanych przez Państwa licencji.

Program Obsługi Fine

Posiadam starszą wersję programów GEO5. Czy mogę wykupić abonament Programu Obsługi Fine?

Aby zapisać się do Programu Obsługi Fine należy posiadać najnowszą wersję oprogramowania GEO5. W przypadku posiadania starszej wersji, należy w pierwszej kolejności zaktualizować oprogramowanie wykupując Jednorazową Aktualizację.

Czy mogę wykluczyć pewne aplikacje (programy) z abonamentu Programu Obsługi Fine?

Program Obsługi Fine dotyczy wszystkich licencji (programów) posiadanych przez Użytkownika. Istnieją jednak sytuacje wyjątkowe i rozwiązania niestandardowe, które możemy w szczególnych przypadkach zastosować. Prosimy o kontakt w tej sprawie z naszym Przedstawicielem.

Jak mogę obliczyć koszt abonamentu Programu Obsługi Fine?

W przypadku posiadania najnowszej wersji oprogramowania koszt rocznego abonamentu Programu Obsługi Fine należy obliczyć jako 15% kosztu posiadanych licencji (programów). W przypadku posiadania starszej wersji, należy w pierwszej kolejności zaktualizować oprogramowanie wykupując Jednorazową Aktualizację.

Klucze zabezpieczające

Do czego potrzebny jest klucz zabezpieczający?

Klucz sprzętowy jest malutkim urządzeniem podłączanym do portu USB komputera. Zabezpiecza nasze oprogramowanie przed nielegalnym użytkowaniem i kopiowaniem. Zabezpieczone oprogramowanie nie może być uruchomione bez podłączenia do komputera odpowiednio zakodowanego klucza zabezpieczającego.

Czy klucz sieciowy musi być koniecznie podłączony do serwera LAN?

Nie, nie musi. Klucz sieciowy może być podłączony do dowolnego komputera widocznego w sieci LAN, na którym będzie mógł prawidłowo funkcjonować Menadżer Licencji (NetHASP License Manager).

Mam klucz sieciowy podłączony do mojego komputera. Czy ten komputer musi być podłączony do sieci LAN?

Każdy computer, na którym użytkowane jest zabezpieczone oprogramowanie, do którego podłączony jest klucz sieciowy, musi spełnić następujące warunki:

  1. Zainstalowany menadżer licencji (program NetHASP License Manager)
  2. Zainstalowane sterowniki kluczy zabezpieczających (są one zwykle automatycznie instalowane przez NetHASP License Manager)
  3. Przynajmniej jedno połączenie do sieci LAN musi być zdefiniowane w systemie operacyjnym i musi być w trybie „połączone”. Co oznacza, że wykryta jest przynajmniej jedna forma transmisji danych, np. kabel, sygnał WIFI itp.
Jak działa klucz sieciowy?

Jeśli sterownik kluczy zabezpieczających nie wykryje kluczy lokalnych podłączonych do komputera, wówczas wyszukuje kluczy sieciowych. Aby klucz sieciowy działał prawidłowo następujące warunki muszą być spełnione:

  1. Klucz sieciowy jest podłączony do komputera dostępnego dla innych komputerów w sieci LAN
  2. Zainstalowane sterowniki kluczy zabezpieczających na komputerze, do którego podłączony jest klucz sieciowy. Podobnie menadżer licencji - program NetHASP License Manager musi być zainstalowany i uruchomiony na tym komputerze.
  3. Elementy sieciowe oraz lokalne protokoły sieciowe muszą być tak skonfigurowane aby umożliwiały komunikację sterowników kluczy zabezpieczających zainstalowanych na stacjach roboczych (komputerach, na których zabezpieczone oprogramowanie będzie użytkowane) z programem NetHASP License Manager działającym na komputerze, do którego podłączony jest klucz sieciowy. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na płycie instalacyjnej oprogramowania. Szczegółowe informacje zawarte są w plikach NetHASP.ini oraz NHSrv.ini. W większości przypadków nie istnieje konieczność modyfikacji ustawień sieci ani potrzeba korzystania z plików NetHASP.ini oraz NHSrv.ini.

Czy potrzebujesz więcej informacji?

Więcej informacji w cenniku. Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami.