Często Zadawane Pytania
Aktualizacje i subwersje
- Jak mogę uzyskać aktualizację oprogramowania?
-
Aktualizację oprogramowania można przeprowadzić w dowolnie wybranym momencie poprzez Osobisty Instalator Fine. Abonenci Programu Obsługi Fine uzyskują wówczas najnowszą, dostępną wersję oprogramowania, pozostali Użytkownicy uzyskują najnowszą dostępną subwersję wersji, którą kupili.
- Jak mogę stworzyć instalację off-line mojego oprogramowania?
-
Mogą Państwo samodzielnie stworzyć pakiet instalacyjny do wykorzystania na komputerach nie podłączonych do internetu korzystając z poniższej instrukcji:
1/ Z naszej strony internetowej pobierz i uruchom Osobisty Instalator Fine.
2/ Po uruchomieniu instalacji, w pierwszym oknie, należy wybrać w lewym dolnym rogu opcję “Zaawansowane”
3/ Wybierz "Utwórz pakiet instalacyjny", wybierz folder docelowy, i kliknij przycisk “OK”.
4/ Wybierz aplikacje, które chcesz dodać do pakietu instalacyjnego.
5/ Pełny pakiet instalacyjny został utworzony i znajduje się w wybranym folderze. Mogą Państwo nagrać płytę instalacyjną CD, a następnie uruchomić ją poprzez kliknięcie ikony FineSetup.
Jednorazowa Aktualizacja
- Posiadam starszą wersję oprogramowania GEO5 (FIN EC). Jak mogę uzyskać najnowszą wersję?
-
Abonenci Programu Obsługi Fine mogą uzyskać najnowszą wersję oprogramowania bezpłatnie. Pozostali Użytkownicy muszą wykupić Jednorazową Aktualizację.
- Co uzyskam wykupując Jednorazową Aktualizację?
-
Najnowszą, wydaną wersję orpgramowania GEO5 (FIN EC) oraz wszystkie wydane subwersje tej wersji.
- Posiadam GEO5 w Edycji 2019 I chciałbym zaktualizować oprogramowanie do najnowszej Edycji. Jaki jest koszt Jednorazowej Aktualizacji w przypadku obecnej Edycji 2021?
-
Aktualizacja kosztuje 20% kosztu wszystkich posiadanych licencji programów za każdą Edycję roczną. Maksymalny koszt Jednorazowej Aktualizacji wynosi 80% kosztu programów.
W tym przypadku, koszt Jednorazowej Aktualizacji z Edycji 2019 do 2021 wyniesie 40% kosztu wszystkich posiadanych licencji. Abonenci Programu Obsługi Fine mają zawsze dostęp do nowych Edycji w cenie 15% kosztu licencji rocznie.
Program Obsługi Fine
- Posiadam starszą wersję programów GEO5. Czy mogę wykupić abonament Programu Obsługi Fine?
-
Aby zapisać się do Programu Obsługi Fine należy posiadać najnowszą wersję oprogramowania GEO5. W przypadku posiadania starszej wersji, należy w pierwszej kolejności zaktualizować oprogramowanie wykupując Jednorazową Aktualizację.
- Czy mogę wykluczyć pewne aplikacje (programy) z abonamentu Programu Obsługi Fine?
-
Program Obsługi Fine dotyczy wszystkich licencji (programów) posiadanych przez Użytkownika. Istnieją jednak sytuacje wyjątkowe i rozwiązania niestandardowe, które możemy w szczególnych przypadkach zastosować. Prosimy o kontakt w tej sprawie z naszym Przedstawicielem.
- Jak mogę obliczyć koszt abonamentu Programu Obsługi Fine?
-
W przypadku posiadania najnowszej wersji oprogramowania koszt rocznego abonamentu Programu Obsługi Fine należy obliczyć jako 15% kosztu posiadanych licencji (programów). W przypadku posiadania starszej wersji, należy w pierwszej kolejności zaktualizować oprogramowanie wykupując Jednorazową Aktualizację.
- Posiadam starszą wersję programów GEO5. Czy mogę wykupić abonament Obsługi Fine?
-
Aby zapisać się do programu Obsługi Fine, trzeba posiadać najnowszą wersję oprogramowania GEO5. Jeśli masz starszą wersję, musisz najpierw kupić Jednorazową aktualizację.
- Czy mogę wykluczyć niektóre programy z abonamentu Fine Maintenance?
-
Program Obsługi Fine obejmuje wszystkie licencje w ramach posiadanego produktu. Jeśli jednak klient wyrazi zgodę na zwrot licencji na określony program, w konsekwencji nie będzie już mógł korzystać z aplikacji, ale płaci abonament jedynie za oprogramowanie, z którego korzysta.
- Jak mogę obliczyć cenę abonamentu Obsługi Fine?
-
Zapytaj lokalnego Przedstawiciela Fine o wycenę.
Wymagania systemowe
- Jakie są minimalne wymagania systemowe do programów GEO5?
-
Microsoft Windows 10
Minimalna rozdzielczość wyświetlacza 1024×768 pikseli
Adapter graficzny wspierający OpenGL 1.5
Port USB 2.0 (poza wersją demonstracyjną i wersją z tokenem)
- Jakie są zalecane wymagania systemowe do programów GEO5 (Stratygrafia 3D)?
-
Minimalna rozdzielczość wyświetlacza 1920×1080 pikseli
Adapter graficzny wspierający OpenGL 3.3+ (Intel HD 500+, NVIDIA GeForce 300+, NVIDIA Quadro FX x700+, AMD Radeon HD 4000+)
RAM 8GB+
- Czy używasz komputera Apple z systemem macOS?
-
Spróbuj wirtualizacji lub podwójnego rozruchu - więcej informacji można znaleźć w tym dokumencie.
Należy pamiętać, że są to wskazówki dotyczące uruchamiania programów tylko na komputerach Mac, a nie rozwiązanie obsługiwane przez Fine.
Klucze zabezpieczające
- Do czego potrzebny jest klucz zabezpieczający?
-
Klucz sprzętowy jest malutkim urządzeniem podłączanym do portu USB komputera. Zabezpiecza nasze oprogramowanie przed nielegalnym użytkowaniem i kopiowaniem. Zabezpieczone oprogramowanie nie może być uruchomione bez podłączenia do komputera odpowiednio zakodowanego klucza zabezpieczającego.
- Co to jest kod numeryczny?
-
Jest to specjalny kod na dysku twardym, który jest powiązany ze sprzętem danego komputera, na którym jest zainstalowany ten kod. Kod numeryczny jest wysyłany e-mailem.
- Jak działa klucz sprzętowy?
-
Jeśli kupisz lokalną licencję z kluczem sprzętowym (USB), możesz zainstalować programy na dowolnej liczbie komputerów, jednak programy będą działać tylko na komputerze, do którego jest podłączony klucz.
- Jak działa kod numeryczny?
-
Jeśli kupisz lokalną licencję z kodem numerycznym, oprogramowanie może być używane tylko na jednym komputerze. Kod numeryczny jest powiązany z parametrami sprzętowymi danego komputera, na którym jest zainstalowany. Możesz ponownie wgrać (rehostować) kod numeryczny z pełną licencją dopiero po pewnym czasie od instalacji lub od ostatniego wgrania (rehostowania), np. gdy kupiony jest nowy komputer.
- Czy można przenieść kod numeryczny na inny komputer?
-
Kod numeryczny jest powiązany z parametrami sprzętowymi danego komputera, na którym jest zainstalowany. W przypadku zakupu nowego komputera kod można przenieść (tylko w przypadku posiadania komercyjnej wersji oprogramowania). W przypadku kradzieży / uszkodzenia dysku twardego prosimy o kontakt .
- Czy można zmienić sprzęt komputera, na którym jest zainstalowany kod numeryczny?
-
Jeśli sprzęt (hardware) został częściowo zmieniony, zgłoś zmiany sprzętu aby przywrócić pełną funkcjonalność klucza.
- Czy klucz sieciowy musi być koniecznie podłączony do serwera LAN?
-
Nie, nie musi. Klucz sieciowy może być podłączony do dowolnego komputera widocznego w sieci LAN, na którym będzie mógł prawidłowo funkcjonować Menadżer Licencji (NetHASP License Manager).
- Mam klucz sieciowy podłączony do mojego komputera. Czy ten komputer musi być podłączony do sieci LAN?
-
Każdy computer, na którym użytkowane jest zabezpieczone oprogramowanie, do którego podłączony jest klucz sieciowy, musi spełnić następujące warunki:
- Zainstalowany menadżer licencji (program NetHASP License Manager)
- Zainstalowane sterowniki kluczy zabezpieczających (są one zwykle automatycznie instalowane przez NetHASP License Manager)
- Przynajmniej jedno połączenie do sieci LAN musi być zdefiniowane w systemie operacyjnym i musi być w trybie „połączone”. Co oznacza, że wykryta jest przynajmniej jedna forma transmisji danych, np. kabel, sygnał WIFI itp.
- Jak działa klucz sieciowy?
-
Jeśli sterownik kluczy zabezpieczających nie wykryje kluczy lokalnych podłączonych do komputera, wówczas wyszukuje kluczy sieciowych. Aby klucz sieciowy działał prawidłowo następujące warunki muszą być spełnione:
- Klucz sieciowy jest podłączony do komputera dostępnego dla innych komputerów w sieci LAN
- Zainstalowane sterowniki kluczy zabezpieczających na komputerze, do którego podłączony jest klucz sieciowy. Podobnie menadżer licencji - program NetHASP License Manager musi być zainstalowany i uruchomiony na tym komputerze.
- Elementy sieciowe oraz lokalne protokoły sieciowe muszą być tak skonfigurowane aby umożliwiały komunikację sterowników kluczy zabezpieczających zainstalowanych na stacjach roboczych (komputerach, na których zabezpieczone oprogramowanie będzie użytkowane) z programem NetHASP License Manager działającym na komputerze, do którego podłączony jest klucz sieciowy. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na płycie instalacyjnej oprogramowania. Szczegółowe informacje zawarte są w plikach NetHASP.ini oraz NHSrv.ini. W większości przypadków nie istnieje konieczność modyfikacji ustawień sieci ani potrzeba korzystania z plików NetHASP.ini oraz NHSrv.ini.
- Co zrobić w przypadku zgubienia lub uszkodzenia klucza USB?
-
Klucz sprzętowy lub klucz programowy reprezentuje licencję. Zgubienie klucza lub kodu numerycznego skutkuje utratą odpowiedniej licencji. W przypadku uszkodzenia klucza oferujemy możliwość wymiany klucza za cenę nowego klucza (patrz cennik). Należy jednak zwrócić stary klucz.
- Jak mogę zapobiec utracie kodu numerycznego?
-
Zalecamy użycie narzędzia Zalecamy użycie narzędzia do tworzenia kopii zapasowych i przywracania systemu (Backup and Restore), które umożliwia utworzenie kopii zapasowej obrazu systemu - kopii zapasowej całego systemu operacyjnego Windows uruchomionego na komputerze, a także wszystkich programów, plików i ustawień. Jeśli komputer ulegnie awarii, możesz użyć kopii zapasowej obrazu systemu do przywrócenia komputera, a tym samym przywrócenia go do pracy w ciągu kilku minut na tym samym lub innym dysku twardym.
- Jak dezaktywować kod numeryczny?
-
Jeśli chcesz dezaktywować kod numeryczny, wykonaj poniższe czynności:
- 1/Uruchom narzędzie Fine License Customer“
- 2/ Kliknij, aby wybrać kod i naciśnij przycisk „Aktualizuj klucz online”
- 3/ Poczekaj, aż kod zostanie pomyślnie zaktualizowany
- 4/ Po pomyślnym zaktualizowaniu kodu zrób zrzut ekranu i wyślij go na adres support@fine.cz
End User License Agreement (EULA)
- Gdzie jest EULA (end-user license agreement - umowa licencyjna użytkownika końcowego)?
-
Umowa EULA (umowa licencyjna użytkownika końcowego) jest wyświetlana na ekranie podczas pierwszej instalacji naszego oprogramowania.
Pobierz naszą umowę licencyjną (EULA) w formacie PDF.